Katten

Bij Dierenziekenhuis Groningen hebben we een zeer goede kennis over en speciale aandacht voor katten. De kliniek en het team zijn geheel aangepast aan de wensen van de kat.
In de praktijk zijn meerdere aanpassingen gemaakt om het bezoek zo aangenaam mogelijk te maken.

In de wachtkamer is een speciaal gedeelte gereserveert voor katten. Er is daar een speciale kattenparkeerplaats. Op deze plek kunnen katten uit het zicht van honden worden geplaatst.
Er is een speciale spreekkamer en opname ingericht voor katten. We maken hier ook gebruik van speciale feromonen om een kat gerust te stellen. Zo verloopt het bezoek zo rustig mogelijk.

Dierenarts J.M.J. Matha

Dierenarts J.H.J. Maltha verdiept zich sinds 2010 al  in de kattengeneeskunde. Zij volgde de modulaire cursus Feline Medicine in 2010. Een initiatief van de international Society of Feline Medicine (ISFM) en de University of Sidney. Aansluitend heeft zij gestudeerd voor de erkenning Medicine of Cats (een certificaat van de Australian and New Zealand College of Veterinary Scientists) waarvan zij in 2012 het examen heeft gehaald.
"Mijn passie ligt echt bij de katten en de kattengeneeskunde, maar ik zie en behandel natuurlijk ook nog steeds met veel plezier honden en de andere gezelschapsdieren".

Katten hebben, net zoals mensen, in de verschillende stadia van hun leven verschillende zorg nodig. Het levenspatroon is anders, voedingsbehoeften veranderen in de loop van de tijd en met het verstrijken der jaren zal de medische zorg toenemen. Dierenziekenhuis Groningen probeert voor elke levensfase een zo goed mogelijke begeleiding te geven.

Naast het beter maken van dieren, is een belangrijk deel van ons werk uw huisdier gezond houden. Daarom adviseren wij niet enkel een vaccinatie maar vooral een jaarlijkse gezondheidscontrole. Onze dierenarts kijkt uw kat van top tot teen na en bespreekt met u de gezondheid van uw dier. Bij katten ouder dan tien jaar adviseren wij vaak een bloedonderzoek om de orgaanfuncties te controleren.
Ook wordt met u besproken of er vaccinaties nodig zijn en zo ja welke.

Bij Dierenziekenhuis Groningen vaccineren we op maat. Dit betekent dat uw kat met ons vaccinatieschema een goede bescherming heeft voor de verschillende besmettelijke ziektes, maar niet onnodig veel vaccinaties krijgt. Voor niesziekte adviseren wij uw kat jaarlijks te vaccineren. Voor kattenziekte kunnen we met een simpele bloedtest, de zogenaamde Vaccicheck®, controleren of uw kat voldoende antilichamen heeft en voldoende beschermd is. Is dit het geval dan is de vaccinatie hiertegen niet nodig.

Binnenkort kunt u hier meer informatie vinden over voeding, verzorging, aandoeningen etc. van deze dieren.

Kom snel nog eens langs!

Dierenziekenhuis Groningen
Vechtstraat 74